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Qual foi o Pior Marketing de Todos os Tempos?

Lemos na Bíblia em Mateus 10:34

Não cuideis que vim trazer a paz à terra; não vim trazer paz, mas espada;”

Quando olhamos para o convite que o evangelho nos faz podemos, por alguns instantes ficar preocupados. Cristo chama os discípulos e diz que, “aquele que quiser seguir a mim, negue-se a si mesmo, tome a sua cruz e venha”. Isso é no mínimo um grande desafio. Afinal de contas negar nossos desejos e vontades para cumprir a vontade de Deus, mesmo não sabendo o que pode ocorrer é desafiador.

Cristo também esclareceu que “Não cuideis de que vim trazer a paz, não vim trazer paz, mas a espada, …e assim os inimigos do homem serão os de sua própria casa”. Cristo veio nos ensinar a lutar e nos defender. Ele sabia que, a partir do momento que decidíssemos estar do lado da verdade, aqueles que não estão acostumados com a verdade se levantariam contra nós.

Se analisarmos os evangelhos por meio da propaganda fica difícil vender a ideia, haja vista os discípulos de Cristo terem sido perseguidos, caluniados e mortos pelo amor ao evangelho. E ainda tem gente que diz que a Bíblia é uma excelente jogada de marketing.

Aonde está o marketing? O líder do cristianismo foi crucificado, seus discípulos o deixaram ser chicoteado sem fazer nada. Um deles o traiu, outro o negou três vezes e, outro sequer acreditou que era Ele após o terceiro dia, tendo que tocar as feridas para acreditar. Em minha opinião isso é o contrário de marketing.

Vemos muitas igrejas hoje em dia falando somente das recompensas que a Bíblia nos descreve. Dizendo que você vai ganhar a bênção, mas esquecem de mencionar a parte do sacrifício antes da bênção chegar. Dizem que Deus vai te dar, mas esquecem de mencionar que você precisa ter fé, e por ai vai.

Apesar de tudo o que foi dito eu concordo com Paulo quando ele diz: “Tenho pra mim que as aflições deste mundo não são para ser comparadas com a Glória de Deus a ser revelada em nós.” Ou seja, não importa o que você passe aqui na terra, certamente a recompensa por estar ao lado de Jesus é infinitamente maior do que sua mente possa imaginar. No tempo certo, todo o olho verá, muitos serão testemunhas da presença de Deus através de nossas vidas. Nós quem? Nós que aceitamos o desafio de nos negar, tomar a nossa cruz e seguir a Cristo.

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Podemos, a qualquer momento, entrar na presença de Deus e a pergunta é: Você está preparado? Já creu em Cristo como seu único e suficiente salvador? Pois esta deve ser sua maior preocupação.

Quero te ajudar a compreender a vontade de Deus para a sua vida. No topo dessa página ou ao final dela, tem um link de CONTATO, sinta-se a vontade para me enviar uma mensagem a qualquer hora do dia ou da noite, bem como pedidos de oração ou qualquer dúvida que tenha restado.

Que Deus te abençoe.

What was the Worst Marketing of All Time?

We read in the Bible in Matthew 10:34

“Do not think that I have come to bring peace on earth; I did not come to bring peace, but a sword; ”

When we look at the invitation that the gospel offers us, we may, for a few moments, be concerned. Christ calls the disciples and says that “whoever wants to follow me, deny himself, take up his cross and come.” This is at least a big challenge. After all, denying our desires and wants to fulfill God’s will, even though we don’t know what can happen is challenging.

Christ also clarified that “Do not think that I have come to bring peace, I have not come to bring peace, but the sword, … and so the enemies of man will be those of his own house”. Christ came to teach us to fight and defend us. He knew that, once we decided to be on the side of the truth, those who are not used to the truth would rise up against us.

If we analyze the gospels through propaganda, it is difficult to sell the idea, since Christ’s disciples were persecuted, slandered and killed for the love of the gospel. And there are still people who say that the Bible is an excellent marketing ploy.

Where’s the marketing? The leader of Christianity was crucified, his disciples let him be whipped without doing anything. One of them betrayed him, another denied him three times, and another did not even believe it was Him after the third day, having to touch the wounds to believe. In my opinion, this is the opposite of marketing.

We see many churches today talking only about the rewards that the Bible describes to us. Saying that you will win the blessing, but forget to mention the sacrifice part before the blessing arrives. They say that God will give you, but they forget to mention that you need to have faith, and so on.

Despite everything that has been said, I agree with Paul when he says: “I have for myself that the afflictions of this world are not to be compared with the Glory of God to be revealed in us.” In other words, no matter what you spend here on earth, certainly the reward for being with Jesus is infinitely greater than your mind can imagine. At the right time, every eye will see, many will be witnesses of the presence of God throughout our lives. We who? We who accept the challenge of denying ourselves, taking up our cross and following Christ.

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We can, at any time, enter into the presence of God and the question is: Are you ready? Have you ever believed in Christ as your only and sufficient savior? For this must be your biggest concern.

I want to help you understand God’s will for your life. At the top of this page or at the end of it, there is a CONTACT link, feel free to send me a message at any time of the day or night, as well as prayer requests or any remaining questions.

God bless you.

有史以來最糟糕的營銷是什麼?
Yǒushǐ yǐlái zuì zāogāo de yíngxiāo shì shénme?

我們在馬太福音10:34中讀聖經

“不要以為我是來給人間帶來和平的;我不是來帶來和平的,而是一把劍;”

當我們看到福音給我們的邀請時,我們可能會擔心一會兒。基督呼召門徒說:“凡想跟隨我,捨己,背起十字架來的人”。這至少是一個很大的挑戰。畢竟,即使我們不知道會發生什麼,也要拒絕我們的願望和想要實現上帝的旨意。

基督還澄清說:“不要以為我來帶來和平,我來不是來帶來和平,而是劍,……所以人的敵人將是他自己家中的敵人”。基督來教導我們戰鬥和捍衛我們。他知道,一旦我們決定站在真理的一邊,那些不習慣真理的人就會起來反對我們。

如果我們通過宣傳來分析福音,很難賣出這個主意,因為基督的門徒因熱愛福音而受到迫害,誹謗和殺害。仍然有人說聖經是很好的營銷手段。

營銷在哪裡?基督教的領袖被釘死在十字架上,他的門徒不做任何事情就鞭打他。其中一個背叛了他,另一個拒絕了他三次,第三天甚至不相信是他,不得不撫摸傷口才能相信。我認為,這與市場營銷相反。

今天我們看到許多教堂只談論聖經對我們的獎賞。說您將贏得祝福,但忘了在祝福到達之前提及犧牲部分。他們說上帝會賜予您,但他們忘記提及您需要信仰,以此類推。

儘管說了一切,但我還是同意保羅的話:“我個人認為,不應將這個世界的苦難與要在我們身上顯現的上帝的榮耀相提並論。”換句話說,無論您在地球上的花費是多少,與耶穌同在的報酬肯定無限地超出您的想像。在正確的時間,每隻眼睛都會看到,許多人將見證我們一生中上帝的同在。我們是誰?我們那些接受否認自己,背負十字架和跟隨基督的挑戰。

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我們可以隨時進入神的同在,而問題是:您準備好了嗎?您是否曾經相信基督是您唯一和充分的救世主?因為這一定是您最大的擔憂。

我想幫助您了解上帝對您一生的旨意。在此頁面頂部或末尾,有一個CONTACT鏈接,您可以在白天或晚上的任何時間向我發送消息,以及祈禱請求或任何其他問題。

上帝祝福你。

Wǒmen zài mǎ tài fúyīn 10:34 Zhōng dú shèngjīng

“bùyào yǐwéi wǒ shì lái jǐ rénjiān dài lái hépíng de; wǒ bùshì lái dài lái hépíng de, ér shì yī bǎ jiàn;”

dāng wǒmen kàn dào fúyīn gěi wǒmen de yāoqǐng shí, wǒmen kěnéng huì dānxīn yīhuǐ’er. Jīdū hū zhào méntú shuō:“Fán xiǎng gēnsuí wǒ, shějǐ, bèi qǐ shízìjià lái de rén”. Zhè zhìshǎo shì yīgè hěn dà de tiǎozhàn. Bìjìng, jíshǐ wǒmen bù zhīdào huì fāshēng shénme, yě yào jùjué wǒmen de yuànwàng hé xiǎng yào shíxiàn shàngdì de zhǐyì.

Jīdū hái chéngqīng shuō:“Bùyào yǐwéi wǒ lái dài lái hépíng, wǒ lái bu shì lái dài lái hépíng, ér shì jiàn,……suǒyǐ rén de dírén jiāng shì tā zìjǐ jiāzhōng de dírén”. Jīdū lái jiàodǎo wǒmen zhàndòu hé hànwèi wǒmen. Tā zhīdào, yīdàn wǒmen juédìng zhàn zài zhēnlǐ de yībiān, nàxiē bù xíguàn zhēnlǐ de rén jiù huì qǐlái fǎnduì wǒmen.

Rúguǒ wǒmen tōngguò xuānchuán lái fēnxī fúyīn, hěn nán mài chū zhège zhǔyì, yīnwèi jīdū de méntú yīn rè’ài fúyīn ér shòudào pòhài, fěibàng hé shāhài. Réngrán yǒurén shuō shèngjīng shì hěn hǎo de yíngxiāo shǒuduàn.

Yíngxiāo zài nǎlǐ? Jīdūjiào de lǐngxiù bèi dīng sǐ zài shízìjià shàng, tā de méntú bù zuò rènhé shìqíng jiù biāndǎ tā. Qízhōng yīgè bèipànle tā, lìng yīgè jùjuéle tā sāncì, dì sān tiān shènzhì bù xiāngxìn shì tā, bùdé bù fǔmō shāngkǒu cáinéng xiāngxìn. Wǒ rènwéi, zhè yǔ shìchǎng yíngxiāo xiāngfǎn.

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Shàngdì zhùfú nǐ.

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